2017年6月30日 星期五

被擔(在肩上),被抱(在懷中)以賽亞書46:3-4


以賽亞書 第 46 章
雅各家,以色列家一切餘剩的要聽我言:你們自從生下,就蒙我保抱,自從出胎,便蒙我懷搋。
【新】 「雅各家啊,以色列家所有餘剩的人哪!你們都要聽我的話,你們自出母腹,就蒙我懷抱自出母胎,就蒙我提攜
【NIV】"Listen to me, you descendants of Jacob, all the remnant of the people of Israel, you whom I have upheld since your birth, and have carried since you were born.

直到你們年老,我仍這樣;直到你們髮白,我仍懷搋。我已造作,也必保抱;我必懷抱,也必拯救。
【新】 直到你們年老,我還是一樣;直到你們發白,我仍然懷抱你。我以前既然這樣作了,以後我仍必提攜你;我必懷抱你,也必拯救你
【NIV】Even to your old age and gray hairs I am he, I am he who will sustain you. I have made you and I will carry you; I will sustain you and I will rescue you.





Reference: 路加月刊 No.339


George Huang 2017 @ ORTV

沒有留言: