2016年11月14日 星期一

寧靜禱告文 SerenityPrayer

這個禱告文是美國清教徒神學家瑞合尼伯( Reinhold Niebuhr) 在1943 年寫的一個禱告詞.當時正值世界二次大戰初期, 這個禱告詞被印成單張, 發送在軍隊中

原文:
My God grant me the serenity to accept the things I cannot change, The courage to change the things I can, 
And the wisdom to know the difference.

我的上帝,請賜我寧靜,去接受我不能改變的一切;
賜我勇氣
,去改變我能改變的一切;
賜我智慧,去分辨兩者的不同。


經過一段時間後後延伸成下面的禱文。
-----------------------------

God grant me the serenity to accept the things I cannot change,
神啊, 求祢賜給我平靜的心, 去接受我無法改變的事, 

courage to change the things I can, 
給我勇氣, 去做我能改變的事; 

Living one day at a time, 
一天一天地過日子 

Enjoying one moment at a time, 
一時一刻地欣賞生命

Accepting hardship as a pathway to peace, 
接納艱苦是通往平安之路
Taking, as Jesus did, 
能夠效法耶穌,

This sinful world as it is, Not as I would have it, 
接納這罪孽深重的世界的本相,而非自己所期望那個世界

Trusting that You will make all things right, 
堅信祢必會把萬事變為美好

If I surrender to Your will,
若我順服祢的旨意,

So that I may be reasonably happy in this life, 
好叫我此生能快樂地生活

And supremely happy with You forever in the next. 
並在永世裡得享與祢永遠同在的大喜樂

Amen. 
阿們







Reference:
1. Wiki維基百科
https://zh.wikipedia.org/wiki/%E5%AF%A7%E9%9D%9C%E7%A6%B1%E6%96%87
2.  卡尔·保罗·雷茵霍尔德·尼布尔英语:Karl Paul Reinhold Niebuhr,1892年6月21日-1971年6月1日)
https://zh.wikipedia.org/wiki/%E9%9B%B7%E8%8C%B5%E9%9C%8D%E5%B0%94%E5%BE%B7%C2%B7%E5%B0%BC%E5%B8%83%E5%B0%94

George Huang 烤蕃薯@Taipei 2016

沒有留言: