2016年6月27日 星期一

以利亞與撒勒法的寡婦-在枯竭中經歷神蹟

【列王記上17:12-16】
12 他說:「我指著永生耶和華你的神起誓,我沒有餅,罈內只有一把麵,瓶裡只有一點油;我現在找兩根柴,回家要為我和我兒子做餅;我們吃了,死就死吧!」"As surely as the Lord your God lives," she replied, "I don't have any bread-only a handful of flour in a jar and a little olive oil in a jug. I am gathering a few sticks to take home and make a meal for myself and my son, that we may eat it-and die."

13 以利亞對他說:「不要懼怕!可以照你所說的去做吧!只要先為我做一個小餅拿來給我,然後為你和你的兒子做餅。Elijah said to her, "Don't be afraid. Go home and do as you have said. But first make a small loaf of bread for me from what you have and bring it to me, and then make something for yourself and your son.

14 因為耶和華以色列的神如此說:罈內的麵必不減少,瓶裡的油必不缺短,直到耶和華使雨降在地上的日子。」For this is what the Lord, the God of Israel, says: 'The jar of flour will not be used up and the jug of oil will not run dry until the day the Lord sends rain on the land.' "

15 婦人就照以利亞的話去行。他和他家中的人,並以利亞,吃了許多日子。She went away and did as Elijah had told her. So there was food every day for Elijah and for the woman and her family.

16 罈內的果不減少,瓶裡的也不缺短,正如耶和華藉以利亞所說的話。For the jar of flour was not used up and the jug of oil did not run dry, in keeping with the word of the Lord spoken by Elijah.


在枯竭中經歷神蹟 - 秘訣整理如下: 
1. 停止埋怨, 讓神說話。
2. 不要設限, 讓神引領。
3. 確信應許, 讓神成就。
















【沙漠中的讚美】(國語)
曲詞:游智婷(賽43:19) 
詩集:讚美之泉 - 敬拜讚美專輯13

神關起一扇門,祂必開一條新路;
不疑惑,不軟弱,我心仍要讚美。

賞賜的在於你,收取的你必代替;
神旨意,不能攔阻,我心仍要讚美。

凡事信靠主,不失去盼望;
因為我的主仍然在掌權。

衪必在沙漠開江河,在曠野開道路,
雖四面受敵卻不被困住,
我要在沙漠中讚美, 在曠野中宣告:
我的主永遠掌權。





Reference: 

1. 海山教會-主日證道, 6/26,2016, 吳良牧(牧師), 


George Huang 烤蕃薯@Taipei 2016 


沒有留言: