2017年7月19日 星期三

如何釋放聖靈的能力-看以西結如何面對問題?【以西結書37:1-10】

以西結面對到一個問題,他知道怎麼樣信賴他的神!

【以西結書37:1-10】
1 耶和華的降在我身上。耶和華藉他的帶我出去,將我放在平原中;這平原遍滿骸骨。【NIV】The hand of the Lord was on me, and he brought me out by the Spirit of the Lord and set me in the middle of a valley; it was full of bones.

2 他使我從骸骨的四圍經過,誰知在平原的骸骨甚多,而且極其枯乾。【NIV】He led me back and forth among them, and I saw a great many bones on the floor of the valley, bones that were very dry.

3 他對我說:「人子啊,這些骸骨能復活嗎?」我說:「主耶和華啊,你是知道的。」【NIV】He asked me, "Son of man, can these bones live?" I said, "Sovereign Lord, you alone know."

4 他又對我說:「你向這些骸骨發預言說:枯乾的骸骨啊,要聽耶和華的話。【NIV】Then he said to me, "Prophesy to these bones and say to them, 'Dry bones, hear the word of the Lord!

5 主耶和華對這些骸骨如此說:『我必使氣息進入你們裡面,你們就要活了。【NIV】This is what the Sovereign Lord says to these bones: I will make breath enter you, and you will come to life.

6 我必給你們加上筋,使你們長肉,又將皮遮蔽你們,使氣息進入你們裡面你們就要活了;你們便知道我是耶和華。』」【NIV】I will attach tendons to you and make flesh come upon you and cover you with skin; I will put breath in you, and you will come to life. Then you will know that I am the Lord.'

7 於是,我遵命說預言。正說預言的時候,不料,有響聲,有地震;骨與骨互相聯絡。【NIV】So I prophesied as I was commanded. And as I was prophesying, there was a noise, a rattling sound, and the bones came together, bone to bone.

8 我觀看,見骸骨上有筋,也長了肉,又有皮遮蔽其上,只是還沒有氣息。【NIV】I looked, and tendons and flesh appeared on them and skin covered them, but there was no breath in them.

9 主對我說:「人子啊,你要發預言,向風發預言,說主耶和華如此說:氣息啊,要從四方(原文作風)而來,吹在這些被殺的人身上,使他們活了。」【NIV】Then he said to me, "Prophesy to the breath; prophesy, son of man, and say to it, 'This is what the Sovereign Lord says: Come, breath, from the four winds and breathe into these slain, that they may live.' "

10  於是我遵命說預言,氣息就進入骸骨,骸骨便活了,並且站起來,成為極大的軍隊。【NIV】So I prophesied as he commanded me, and breath entered them; they came to life and stood up on their feet-a vast army.





















George Huang 烤蕃薯@ Taipei

沒有留言: